Doordat er tegenwoordig steeds meer digitaal en automatisch gaat, kan Coolmark natuurlijk niet achterblijven. Meer informatie over onze E-Business leest u onderstaand.
U kunt bij ons eenvoudig uw elektronische bestelling plaatsen. Door deze snelle en simpele bestelmethode reduceert u uw administratie- en faalkosten.
Om dit te bewerkstelligen wordt er een verbinding tussen uw softwarepakket en onze ERP-applicatie gerealiseerd. Om de systemen te laten communiceren wordt er een FTP-verbinding gemaakt, waar de door uw systeem gegenereerde bestellingen neergezet worden.
Artikelbestanden vormen de basis in uw applicatie om daarmee de juiste artikelen te kunnen bestellen. De meest actuele artikelbestanden kunt u bijvoorbeeld downloaden op de website van 2BA, maar ze zijn ook te downloaden als PAB-bestand via Mijn Coolmark > Mijn bestanden mits u geregistreerd en ingelogd bent op deze site. Deze bestanden worden maandelijks geüpdate.
Er wordt gestart met het versturen van een zogenaamd ICC-bestand. In dit bestand worden door ons alle condities, die voor u van toepassing zijn, elektronisch aangeleverd. U hoeft ze alleen maar te importeren en u bent direct up-to-date. Zo werkt u altijd met de juiste en meest actuele informatie. Deze ICC berichten zijn via Mijn Coolmark > Mijn bestanden te downloaden. Een gebruikersaccount is benodigd.
Het ICM-bestand is de elektronische bestelling die vanuit uw software applicatie wordt gegenereerd. Deze ICM bestanden moeten aan de ETIM standaarden voldoen zodat de juiste rekeneenheden zoals meters, vaste lengtes bij koelleiding of gewichten bij bijvoorbeeld zilversoldeer worden aangereikt.
Binnen Syntess is er een geïntegreerde oplossing om elektronisch bij ons te bestellen. Syntess genereert automatisch een ICM-bestand die aan standaarden voldoet en importeert van daaruit het door ons verstuurde ICB-bestand.
Coolmark wil samen met u de administratieve bedrijfsprocessen zoveel mogelijk optimaliseren. Per 1 januari 2017 biedt Coolmark u de mogelijkheid om uw facturen zowel in PDF als XML-formaat via e-mail te ontvangen.
We verzoeken u vriendelijk om de benodigde informatie in te vullen op het aanmeldformulier. Vanaf 1-1-2017 bieden wij ook XML facturen aan. Wij ontvangen graag uw GLN nummer om ook uw bedrijf XML facturen te kunnen sturen.
Indien u vragen of opmerkingen heeft omtrent het project elektronisch factureren kunt u terecht bij onze debiteurenadministratie via nummer +31 (0)180 - 751 328 of via e-invoicing@coolmark.nl.
Artikelinformatie is regelmatig aan mutaties onderhevig. Hebt u het gisteren bijgewerkt, zijn er morgen alwéér nieuwe artikelen, vervallen artikelen, omschrijvingen, andere bruto prijzen, gewijzigde levertijden, afmetingen, gewichten of alternatieven.
Uiteraard wilt u deze mutaties weer zo snel mogelijk in uw systemen verwerken. Want voor prijscalculatie, inkoopbestellingen, goederenontvangst en factuurcontrole is een up-to-date artikelbestand absoluut onontbeerlijk. Wij beseffen dat als geen ander.
De meest actuele artikelbestanden zijn te downloaden als PAB-bestand of Excel-bestand via Mijn Coolmark > Mijn bestanden mits u geregistreerd en ingelogd bent op deze site. Deze bestanden worden maandelijks geüpdate.
Met een abonnement bij 2BA kunt u altijd actuele artikelbestanden van groothandels en fabrikaten downloaden in het voor de installateurbranche uniforme PAB-formaat. Ook wij bieden hier ons up-to-date artikelbestand aan. Verschillende softwareleveranciers leveren systemen die deze bestanden kunnen inlezen.
Syntess is producent van ERP-software (administratief, financieel, projectmatig en logistiek) en mobiele software voor de installatiebranche. Syntess Software heeft een webservice met 2BA geïntegreerd. Dankzij de webservice met 2BA houdt de Syntess-gebruiker de eerder ingelezen artikelen up-to-date met slechts één druk op de knop. Hij hoeft alleen het systeem aan te zetten en een internetverbinding te openen. Hiervoor is wel een abonnement op 2BA nodig. Het bewaken en handmatig downloaden van artikelgegevens behoort hiermee tot het verleden. Bovendien beschikt de gebruiker altijd over actuele artikelinformatie.
Vraag uw huidige softwareleverancier naar de mogelijkheden van uw systeem om PAB-bestanden in te lezen.
Onze webshop biedt een visueel aantrekkelijke catalogus met het assortiment van Coolmark. 24 Uur per dag, 7 dagen per week kunt u op een eenvoudige wijze onze producten zoeken en bestellen. U benadert de catalogus in het 'Webshop' menu aan de linkerkant van deze website.
Wilt u ook profiteren van de voordelen die onze webshop te bieden heeft? Klik dan hier om u aan te melden. De enige voorwaarde is dat u als klant geregistreerd bent. Houdt daarom uw debiteurnummer bij de hand, deze kunt u terug vinden op uw facturen. Wij verwelkomen u graag als gebruiker van onze webshop!
Volg ons op social media en schrijf je in voor de nieuwsbrief
Zweth 24
2991 LH Barendrecht
Nederland
(0180) 751 300
info@coolmark.nl
Zweth 24
2991 LH Barendrecht
Nederland
(0180) 751 300
info@coolmark.nl